شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از مستند میراث نورانی

حجت‌الاسلام والمسلمین گرجیان در آئین رونمایی از مجموعه مستند «میراث نورانی»، ساخت این مستند را تلاشی برای تعظیم شعائر الهی برشمرد و گفت: ترسیم‌سازی زندگی بزرگان دین می‌تواند الگوی خوبی برای جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم رونمایی از مجموعه مستند میراث نورانی جدیدترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج که به بررسی ابعاد و زاویه نگاه عرفانی آیات جلیل‌القدر صافی گلپایگانی، سیدمحمد ضیاء آبادی، سید ابوالقاسم شجاعی، علی احمدی میانجی و سیدحسن سعادت مصطفوی می‌پردازد، عصر روز سه‌شنبه ۱۹ تیر و همزمان با ایام عزاداری محرم، در مجتمع شهید آوینی قم برگزار شد.

ببینید:

تصاویر رونمایی از مستند میراث نورانی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان، استاد حوزه طی سخنانی در این مراسم، ساخت مستند «میراث نورانی» را تعظیم شعائر الهی دانست و گفت: ترسیم‌سازی زندگی بزرگان دین می‌تواند الگوی خوبی برای جامعه باشد.

استاد حوزه با تاکید بر اینکه بخش عظیمی از زندگی علما برای عموم مردم خیلی آشکار نیست، افزود: از دست دادن یک شخصیت‌ بزرگ دینی مانند از دست دادن خورشید نورانی است.

حجت‌الاسلام گرجیان در توصیف آیت‌الله ضیاءآبادی گفت: نفس ایشان به هر کسی می‌خورد تغییر می‌کرد. آیت‌الله ضیاءآبادی همواره می‌گفت نمی‌خواهم درب منزلم را هیچگاه ببندم. ایشان همواره خود را پاسخگو در برابر مردم می‌دانست.

استاد حوزه در پایان با اشاره به اینکه مردم‌داریِ علما نخ تسبیح مستند «میراث نورانی» است، تاکید کرد: حوزه علمیه شخصیت‌های بزرگی دارد که ما خیلی از الگوگیری از آن بزرگان عقب هستیم.

"مردم‌داری" نخ تسبیح زندگی علمای دین / الگودهی به جوان امروز با ترسیم‌سازی زندگی بزرگان

محمدامین نوروزی، تهیه‌کننده مجموعه مستند میراث نورانی هم در این مراسم گفت: ایده اولیه ما نگاهی کمی متفاوت‌تر به زندگی علما با این شرط مهم بود که بتوانیم حق مطلب را در مورد شخصیت آنان ادا کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از این علما مقام بالایی داشتند ولی رسالت خود می‌دیدند که مشکلات مردم را حل کنند، گفت: «دوست داشتیم طلبه‌ها این مستند را ببینند و بدانند این الگوها را داشتیم ‌و ‌هنوز هم داریم.»

نوروزی با توضیحی در رابطه با موضوع این مجموعه مستند گفت: انتخاب موضوع و زاویه نگاه مجموعه مستند میراث نورانی از این منظر متفاوت بود تا روحانیتی به تصویر کشیده شود که مردم‌داری و مسجدداری آنان برجسته‌تر باشد.

تهیه کننده مجموعه مستند «میراث نورانی» خاطرنشان کرد: «بر این اساس ما تلاش کردیم شخصیت‌هایی را انتخاب کنیم که جنبه‌ی مردم‌داری آنان بیشتر باشد.»

نوروزی با اشاره به اینکه علمای بزرگی که در مجموعه مستند «میراث نورانی» به تصویر کشیده شده‌اند همواره به دنبال حل مشکلات مردم بوده‌اند، تاکید کرد که امثال این علمای مردم‌دار باید بیشتر به عموم مردم و طلاب علوم دینی شناسانده شوند.

"مردم‌داری" نخ تسبیح زندگی علمای دین / الگودهی به جوان امروز با ترسیم‌سازی زندگی بزرگان

حجت‌الاسلام احمدی میانجی، نوه آیت‌الله احمدی میانجی نیز در سخنانی به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله احمدی میانجی، عشق و ‌علاقه وافر و چشم‌ گریان ایشان برای امام حسین (ع) بود.

در پایان این مراسم از پوستر مجموعه مستند «میراث نورانی» رونمایی شد و بخش‌هایی از این مستند به نمایش درآمد. به گفته‌ی تهیه‌کنندگان قرار است مستند «میراث نورانی» به زودی از شبکه‌های صدا و سیما پخش شود.

گفتنی است، ساخت قسمت‌های مختلف مستند «میراث نورانی» بر عهده سعیده نیک‌اختر، جمشید ابرازی، رضا مصطفوی حصاری و محمدامین نوروزی بوده است.

مستند «میراث نورانی» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در خانه مستند تولید شده است.

"مردم‌داری" نخ تسبیح زندگی علمای دین / الگودهی به جوان امروز با ترسیم‌سازی زندگی بزرگان

"مردم‌داری" نخ تسبیح زندگی علمای دین / الگودهی به جوان امروز با ترسیم‌سازی زندگی بزرگان

"مردم‌داری" نخ تسبیح زندگی علمای دین / الگودهی به جوان امروز با ترسیم‌سازی زندگی بزرگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha